• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 8 مرداد 1398
کد مطلب : 69292
+
-

برداشت 25 هزار تن گندم از اراضی گچساران

برداشت 25 هزار تن گندم از اراضی گچساران

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان گچساران گفت: در سال جاری بالغ بر 25 هزار تن گندم از اراضی کشاورزی این شهرستان برداشت شده است. 

به گزارش ایسنا، «سید عبدالوهاب پورالحسینی» افزود: در سال جاری، برداشت گندم در گچساران نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش داشته است. وی بیان کرد: امسال 25 هزار تن گندم از 9 هزار هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان برداشت شده است.
پورالحسینی عنوان کرد: متوسط برداشت گندم در هر هکتار از اراضی دیم 3 تن و در هر هکتار از اراضی آبی 5/4 تن است. وی ادامه داد: در سال جاری، هزار تن جو از اراضی گچساران برداشت شده که خودمصرفی بوده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی گچساران با اشاره به آغاز کشت ذرت خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود 2 هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای برود. پورالحسینی بیان کرد: از ابتدای کشت تاکنون 900 هکتار از اراضی گچساران زیر کشت ذرت رفته است. کشت ذرت بیشتر در مناطق امام‌زاده جعفر و لیشتر انجام می‌شود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان گچساران با اشاره به این‌که کشت ذرت از 5 تیر ماه آغاز شد اضافه کرد: کشت ذرت امسال به دلیل برداشت زراعت دیرتر آغاز شده است و تا 15 مرداد سال جاری این کشت ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید